Wednesday, October 22, 2008

HAPPY / SAD MONDAY...HUMPP

Hey guys...sory for quiet sometimes i didn't write anything here. So how's life..hope everything fine. Since the last time i wrote in here i think i miss a lot to write and some of it forgotten already..wat to do umur pon dah nak habis kelendar as wat my fren told me...so as i promise last time tat tis blog will be my place to say wat ever i want and learn on my languange so i will start it again ari ni...mintak ampun la ye tis time bahasa rojak skit coz i just type wat ever come out from my mind je..lagi pon raya sebulan so still ade time minta maaf kan..kuii..kuii..kuii :)

Ok so everything must start with something rite so every week always start with monday also la kan..so if ur monday ok then the whole week insya'Allah ok la kot...i think laa..heheeee. So same goes to me la..my monday start on 20th October 2008 with ok situation at home. Sampai ofis pon still ok agi siap gelak ketawa wit my ofis mate sampai tak ingat dunia...sampai guling2 atas carpet kalu takde bos rasanya bila semua mula melawak.. :D semua ok je la dipendekkan cerita....then bila habis ofis hour i stay back kejap nak siapkan keje la apa agi....then around 8 something me balik wit my ofis mate and since its raining n also she ask my help to send her home so i did....kesian la plak hujan lebat kat luar n terpaksa tunggu bas...i know how she feel coz penah melaluinye dolu2 la...

So di pendek kan lagi citer time anto dia kat kesas highway dah perasan my car cam ade yg tak betul je..lampu makin malap n my wiper pon slow giler n sangkut-sangkut...so i know confirm la there's something wrong with my car but yet still hoping takde ape-ape la coz tengah-tengah highway kan. so me just drive cam biasa sampai selamat sampai kat umah my fren tu. Then dah nak balik tetiba my engine stop..aikkkk wat happen lak ni..cehh control...control...jgn panik..start balik n yess bleh start so me pon reverse la nak balik..tup-tup mati balik engine kete....alaaa dia buat pulak dah...me pon 1st skali call my pet sis soh bawak jumper coz dia paling dekat n i know will help me la..after i call another fren yg tak berangkat phone nye..humppp ....then call my mekanik, another fren n another fren....n also my sis to ask her favour by tapow food for my hubby n daughter..cehh bleh lagi tu ingat org lain nye makan.. :D

Then my pet sis n abg angkat sampai...baru nak try jump start sekali my car bleh idup la plak...hehee nasib tak kena maki ngan dorang..but kerana x confident me pon soh dorang follow belakang...baru jln tak sampai 1km engine mati agi....arghhh geram nye...jump start again...baru jln bout 1km mati agi...arghhhhhhh ni mmg tahap gaban la geram nye ni... u know wat..my car mati betul-betul tgh jln and dah dekat nak sampai traffic light another 20 meter kot..so bleh bayangkan traffic tu camne ye...musti kena sumpah seranah i ni ngan org yg nak cepat.... :(

Hmpp tak pasal-pasal bukan takat jadi incredible hulk tapi polis traffic tak bertauliah la kejap coz me kena tolak kete and also control traffic coz kitorang kena undur ke belakang instead ke depan coz tempat nak betul kan kete tu lagi dekat ke belakang. wakakakaka tak yah mandi mlm tu coz asyik mandi hujan...lebat lak tu... :( Then my fren dtg lak n nasib baik dia bawak mekanik but stil tak leh tlg coz masalah nye takde spare part..so jump start again n again mati kat traffic light dekat masjid pandan indah...sudah nye mekanik tu cabut my bateri and tukar ngan bateri dia supaya tak yah benti-benti but tu pon sementara...sampai kat umah my FIL i pon inform him n park the car there till tomorrow untuk dibetulkan. Then my pet sis anto i balik....huhuhuu dekat kul 1am k..penat giler...but tq to all my fren yg byk menolong and especialy kakak n abg angkat yg penat tunggu n siap anto i balik umah agi k.... u all the best people i know...muahhss i luv all og you..


p/s : moral of the story u will know when u have to change not only your car but your fren too..am i right or not. can you tell me is it happy or sad monday for me that day? Humpppp think haaa :)

No comments: